brienneinafrika.reismee.nl

Happy New Year!

Hallo allemaal!
Als eerste allemaal de beste wensen voor 2012! Allemaal leuk en gezellig oud en nieuw gevierd? Hoe is het leven in NL? Nog leuke nieuwtjes of roddels voor mij :)? De euro nog in leven?

Terwijl ik dit nu schrijf zit ik in de tuin volop in de zon en rollen de zweetdruppels van me af. Ja ik bedenk dus eerst bij het huis wat ik wil gaan schrijven op me blog voordat ik bij het internetcafe lang na zit te denken :)
De warmte begint nu eindelijk wat meer te wennen... Zolang ik zoals ze hier zeggenlekker 'polle polle' (rustig/langzaam aan) blijf doen gaat het met de warmte prima!

Han (als je dit leest) hartstikke bedankt voor je cadeau, de extra fotoruimte! Wat een verassing. Het weekend was het even balen want toen hield me camera er ineens mee op maar gelukkig is die na een tijd te hebben laten rustig weer in leven :) Dus ik zal zo eens proberen ook nog wat leuke foto's erop te zetten. En Han, ook jij kan vrijwilligerswerk doen hoor.. er zijn meerdere mensen van je leeftijd die dat doen!

Nou de vrije week zat er al weer snel op. Jullie zullen vast benieuwd zijn naar wat ik allemaal gedaan heb ik mijn vrije week en niet te vergeten met oud en nieuw.

Dinsdag (de dag na kerst) hebben we niet zo heel veel bijzonders gedaan. Gewoon een lekker dagje in en om het huis. 's MIddags even snel op en neer gelopen naar de Nakumatt (supermarkt) om een lekker stuk chocolade te kopen. Want oooooooh wat had ik er ineens super veel zin in zeg... Heb er heerlijk van gesnoept in het zonnetje in de tuin!

Woensdag zijn we met Winne (een andere vrijwilligster) mee geweest naar haar project: Mombasa's Childrens Home (weeshuis). Erg leuk om dat eens gezien te hebben want ik had er toch wel een heel ander beeld bij. Zoals van de film Annie.. die kennen jullie vast wel toch?! Ik had verwacht dat het er allemaal wat streng aan toe zou gaan. Maar gek genoeg liep er die dag weinig leiding/begeleiding rond en werd er niets met en/of voor de kinderen georganiseerd. Maar gelukkig zijn de vrijwilligers er dus om met de kinderen wat leuks te doen. We hebben met de kinderen een aantal spelletjes buiten gedaan zoals o.a. het spel Kode wat ze me hier geleerd hebben. Het is een spelletje met steentjes dat ze hier veel doen, erg leuk! Na een lange en vermoeiende dag (van 09:00-17:00 uur) was het tijd om weer te gaan. Het moment van vertrek vond ik die dag het meest indrukwekkende.. Er was 1 meisje die mij vroeg om mijn telefoonnummer zodat ze nog eens met mij kon bellen wanneer ze dat fijn vondt. Ik dacht echt wooow wat moet ik hier mee en dat na 1 dag!? Toen we weg liepen richting uitgang liepen een aantal kinderen met ons mee en dat zelfde meisje gaf mij een stuk klei wat ze had gemaakt en zei 'zo kan je mij blijven herinneren'. Ze gaf me een knuffel en zei 'Don't forget me'!

Donderdag hebben we een vliegticket geboekt voor naar Zanzibar.Na het projecthier in Kenia vliegen wij op maandag 30-01 om 11:10 uur naar Zanzibar waar wij rond 16:00 uur aan zullen komen. Op Zanzibar gaan we lekker een paar dagen relaxen. Het schijnt echt een geweldig mooi eiland te zijn dus ben benieuwd... Maargoed zover zijn we nog niet want eerst nog een paar weken te gaan in Kenia. Hmm eigenlijk nog maar 3 weken hierna en dan zit het er in Kenia al op! Gek zeg dat het zosnel gaat. Maargoed ikblijf iedere dag nog volop genieten!

Vrijdag ben ik met Puck naar MambaCrocodille Village geweest. Het was een park met onzettend veel krokodillen van klein totgroot. We hebben er zelfs nog een baby krokodil vast maghouden. Erg leuk!
Na het park te hebben gezien namen we de matatunaar Pirates Beach, teminste dat dachten we.... We zeiden tegen de conduct van de matatudat we daarheen wilden. Hij zei ja daar ga ik wel heen..maar wel beetje lacherig..Eenmaal toen we erin zaten hadden we steeds meer het gevoel dat hij niet de kant op ging waar wij heen wilden..ze deden nog al lacherig onderling. Noubleek inderdaad dat hij dus niet naar PiratesBeachging maar gelukkig wel een stukje die kant uit.Onderweg stoppte die ineens en zeiden zehier gaan we niet verder. Daar stonden we dan langsde weg, op een plek wat nog lang niet bij onze eindbestemming was. Gelukkig kwam daar een Boda Boda (motor) aangereden die onssamen voor 100KSH (1 euro) naar Pirates Beach wou brengen. Het was geweldig achterop..lekker met dat windje!
Eenmaal bij Pirates Beach aangekomen een lekkere strandwandeling gemaakt.

En nou komt het.... ZATERDAGAVOND! Wat heb ik met oud en nieuw gedaan?
Als eerstezijn weeind vande middag met een tasvol lekkere zelfgemaakte hapjes en een flesjewijn naar het strand gegaan.Het was heerlijk, we genieten hier volop van het verse fruit (vooral de mango's, bananen en de tomaten). Het fruit is hier lekker en goedkoop te verkrijgen bij verschillende kraampjes langs de weg. Ophet strand tot ongeveer 19:00 uur gebleven, langer kon echt niet vanwege de veiligheid.Vervolgens''thuis'' lekkeropgefrist en klaargemaakt voor een gezellige oudjaarsavond bij decafesserie (restaurant/cafe hier om de hoek). Toen we daar aankwamen was het allemaal wat vreemd. Ik dacht echt moeten we hier nieuwjaar vieren... De liveband die er normaal op zaterdagavond is die was er niet eens.. Hoe dichter de klok op 00:00 uur stond hoe leger het er werd. We vroegen ons af of er uberhaupt wat werd gedaan daar en of de mensen hier elkaar ook een hand en een knuffel geven om 00:00 uur. We hebben het uiteindelijk maar gewoon gevraagd wat er werd georganiseerd. Nou bleek er om 00:00 uur een afterparty te zijn voor het personeel maar nou komt het...ook wij mochten erbij zijn! Erg leuk was het.... Om 00:00 uur ging de muziek hard aan, werden de tafels opzij geschoven om te kunnen dansen en kregen we allemaal een glaasje champagne! Ook kreegik nog2lieve telefoontjes vanuit NL! Mijn oud en nieuw was dus erg geslaagd!

Afgelopen maandag weer begonnen met de nieuwe werkweek bij het project. Het begon nog erg rustig omdat er nog niet zoveel kinderen terug waren maar langzaamaan begint dat nu weer te komen. Deze week veelal met de kinderen gespeeld en natuurlijk weer veel foto's gemaakt. De kinderen doen er nog steeds alles aan om op de foto te komen... Zo heb ik gister nog een meisje betrapt die stiekem naar het kantoortje was gelopen om in mijn tas te zoeken naar de camera haha. Heb d'r even op de foto gezet hoor, BETRAPT! :)

Aanstaand weekend gaan we dan eindelijk op Safari (3 dagen)! Ik heb er echt onzettend veel zin in! Hopelijk gaan we veel beesten zien. En dan volgende week gaan we een weekje mee met de Mobile Clinic van het project. Dat is een soort ambulancebus die langs allerlei plaatsen gaat en waar we dus zorg kunnen verlenen. Op deze manier gaan we dan ook gelijk nog wat meer het binnenland in. Allemaal leuke vooruitzichten dus zoals jullie lezen...

Ik geniet dus nog steeds volop hier en moet er nog niet aan denken dat het er hier in Kenia over 3 weken al op zit. Ik geniet van ieder moment... zelfsnog iedere dagvan de matatu ritjes..ik denk dan (metde leuke afrikaanse muziekjes op de achtergrond)echt heerlijk om hier te zijn en dit te kunnen/mogen ervaren..Het is een geweldig land waarin de mensen vriendelijk zijn naar elkaar maar het lekkerste hier vind ik vooral het polle polle leventje (alles lekker rustig aan, geen zorgen en geen stress).

Nou ik zal vast nog wel wat vergeten zijn.. maar ik zie en maak ook zoveel mee hier...

Nou tot de volgende keer weer allemaal!

Hakuna Matata!

Reacties

Reacties

Leonie

Hee meid.
Alsnog een gelukkig nieuwjaar!! Wat een leuk berichtje heb je weer geschreven. Veel plezier de komende tijd, zo te lezen ga je nog genoeg leuke dingen doen de laatste weken in Kenia.
Geniet ervan.
Xx

Sara

He brie,

Ten eerste nog de beste wensen voor het nieuwe jaar met veel liefde, gezondheid, geluk, wijsheid en nog veel meer mooie ervaringen in Afrika!

Ik heb net met veel plezier al je verhalen gelezen! Wat heb je al veel meegemaakt zech! Ik haal echt veel zelfontwikkeling uit je verhalen en ook emoties weet je erg goed over te brengen, Alsof ik eventjes meemaak wat jij meemaakt! ik heb vaak erg gelachen, heel leuk! Je hebt een erg leuke schrijfstijl Brienne! Ga zo door!
Nog heel veel plezier met mooie, leerzame en grappige momenten! Geniet ervan meissie! Heb je verdient!

Veel liefs,
Saar

Sara

Oh en natuurlijk echt supergoed dat je dit doet! Je helpt zoveel mensen!
Als iemand hier een hart heeft ben jij het!

Mariet

Hoi Brie, nog de allerbeste wensen voor 2012, veel
geluk, gezondheid en vrede .
Hier in Elst ging het oud en nieuw goed, niks gebeurd, wat ik zo weet. Het was gezellig hier op de Eshof, prachtig en heel veel vuurwerk.
Mijn eerste werkweek zit er al weer op,
Leuk verhaal weer van je, leest echt steeds heerlijk weg.
En nu lekker op safari, zien de foto's wel.
Geniet ervan.
tot het volgende verhaal, groetjes xxxx

Linsey

Hey Brie,
Nog de beste wensen :$
Was er ook vuurwerk? of gaat het daar anders..
Wat schrijf jij van die lange verhalen zeg. Echt leuk om te lezen. Dit weekend gaan jullie op safari he!! Veel plezier! Geniet met de dag!

xx

Linsey

Oow het was nog niet de bedoeling om op opslaan te drukken :P

Leuke foto's staan er op je profiel.. heb ze allemaal bekeken hoor.. Jullie zijn lekker aan het bijkleuren.. terwijl hier regen, storm en al is..

Hoe is het werk? Is het zwaar? of is het te doen.. Er zitten leuke kindjes tussen whaha

En die foto op het strand met je lekkere mango!! Niets is lekkerderder dan verse fruit.. Daar heb ik nu echt zin in :$ Ik koop wel een mango bij de liddle whaha :p

Let goed op elkaar! En wacht op het volgende verhaal van jullie :p

xx

Han

Hallo Brienne,

Wat fijn dat je het zo naar je zin hebt !!!
Je steekt me echt aan ik krijg steeds meer zin !!!
De beste wensen nog voor 2012 maar het kan eigenlijk niet beter he !Wij verzuipen haast zoveel regen valt er. Groetjes en een dikke Limburgse kus Han

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Doingoood