brienneinafrika.reismee.nl

Terug in Nederland, wat een dubbel gevoel....

Hallo allemaal!

Zo hier dan echt het aller aller aller laatste verhaaltje op mijn reisblog vanuit Nederland.

Vorige week nog volop genoten van de laatste dagen in Zuid- Afrika. Alhoewel volop genoten.. helaas werd ik maandag wat ziek, ik had erg veel last van flinke buikkrampen, misselijkheid en had koorts. Maargoed ondanks dat toch nog even genoten van een laatste dagje strand, het shoppen van de laatste souvenirs en natuurlijk nog genoten van de laatste gezellige avond bij het verblijf Tekweni.

Woensdagavond was het dan echt zover.. het afscheid nemen van alle lieve mensen die je hebt leren kennen bij Tekweni en Umthombo. Dat viel toch even tegen... Het was moeilijk om iedereen gedag te zeggen en te beseffen dat je ze misschien wel nooit meer ziet. De tijd in Durban zat erop...
Donderdagochtend vroeg opgestaan.. rond 08:15 uur vertrokken wij met de BazBus richting Johannesburg. Niet echt prettig was dat om de hele dag in de bus te zitten met die flinke buikkrampen maar gelukkig kon ik goed slapen waardoor de tijd snel voorbij ging :)

Rond 18:00 uur kwamen we aan in Johannesburg waar wij nog twee dagen volop hebben genoten.
Vorige week vrijdag zijn we nog naar het apartheidsmuseum geweest en naar een markt. Erg bijzonder was dat museum trouwens, je kan je haast niet voorstellen dat de blanken en de zwarten/donkeren mensen zo gescheiden werden in het leven. Gelukkig is daar verandering in gekomen...

Vrijdagavond de backpack nog maar eens goed ingepakt want ik zag het al gebeuren dat ik op het vliegveld zou staan met een veel te zware tas.. ik had ook zoveel souvenirs gekocht :) Maar gelukkig was 23 kg. toch meer dan ik dacht en paste het er allemaal goed in.

Zaterdag overdag de hele dag genoten van de laatste uurtjes zon in Afrika voor mijn vertrek terug naar Nederland.
En toen was het zaterdagavond echt zover... om 20:00 uur werden we door de taxi naar het vliegveld van Johannesburg gebracht. Jeetje wat een dubbel gevoel had ik toen.. de ene kant kon ik wel janken dat de tijd in Afrika erop zat en het ''gewone'' leven in Nederland weer gaat beginnen maar aan de andere kant had ik ook ontzettend veel zin om iedereen weer te zien en hen alles te vertellen over mijn geweldige reis in Afrika.
Hup de backpack werd op de band gegooid, wij blij dat het netjes 21 kg. was :) en vervolgens nog even wat gedronken voordat we het vliegtuig instapten. Om 23:20 uur vertrok het vliegtuig dan echt.. de nacht redelijk goed geslapen in het vliegtuig. Natuurlijk had ik al wel een beetje de kriebels in de buik om iedereen weer te zien :)

Zondagochtend om 10:10 uur waren we geland in Nederland. Al snel hadden we de bagage van de band en toen kwam de grote stap... op naar de aankomsthal, een beetje zenuwachtig was ik wel. Gek toch om iedereen weer naar zo'n lange tijd ineens te zien...?!

Jeetje wat werd ik leuk ontvangen zeg en wat stonden er een hoop mensen voor mij met allemaal bloemen en een spandoek (papa, mama, timo, annick, davy, lucienne de hele familie van davy) totaal niet verwacht, erg leuk was het en zelfs een beetje ongemakkelijk door alle aandacht die op mij gericht was. Toch vroeg ik me af waarom één iemand er niet bij was op schiphol die ik eigenlijk absoluut verwacht had, Valerie (een erg goeie vriendin). Nou ik dacht die zie ik vast snel een andere keer dan.
Na mijn aankomst op Schiphol even met z'n allen wat gedronken en toen zijn we de auto ingestapt richting Elst.
Jeetje wat zag in mijn ogen alles vlak en groen onderweg. Het zal wel gewoon even wennen zijn om terug in Nederland te zijn waar alles vlak en groen is :)
Eenmaal in Elst even een rondje door het dorp gereden..ik was wel nieuwschierig hoe alles erbij stond in het dorp, maar niks veranderd hoor!
En toen kwam de aller grootste verassing toen ik thuis kwam... jeetje ik keek mijn ogen uit. Overal stonden spanddoeken en balonnen in de tuin en hingen er foto's van mijn reis in en om het huis. Ik wist niet waar ik kijken moest en had er even geen woorden voor. Toen liep ik naar binnen en kwam de grootste verassing..SUPRISE riepen al mijn vriendinnen die in de kamer stonden. We hebben vervolgens met z'n allen heerlijk gelunched en wat bijgepraat. Als eerste natuurlijk een broodje chocolade hagelslag op waarvan ik telkens in Afrika al zei dat ik die zo miste.
Kortom het was dus een geweldige thuiskomst.

's Middags ben ik even in bed gaan liggen, heerlijk was dat joh..weer mijn eigen bedje, mmmm!! Maar in slaap vallen kon ik maar niet.. ik was nog te druk in mijn hoofd en te enthousiast om iedereen alles te vertellen en te laten zien. Dus al snel kwamen alle cadeautjes uit de backpack tevoorschijn die ik voor mijn familie en vrienden heb meegenomen :)
's Avonds lekker friet en eindelijk weer eens een frikandel op (daar had ik zoveeeeeeeeeeel zin in).

Afgelopen Maandag gezellig koninginnedag gevierd en natuurlijk alle Nederlandse dingen weer gegeten die je maar kan bedenken. Het begon met een broodje kroket toen een mega stroopwafel en 's avonds nog eens een frietje met lekkere vette mayonaise en een frikandel. Mmm wat had ik die gemist zeg haha!

Gister weer eens een stukje gefietst want ook dat had ik wel gemist in Afrika. Het gemakkelijk op de fiets kunnen stappen en fietsen waarheen je wil. Was dat weer even lekker :)

Afgelopen dagen weer heerlijk geslapen in mijn eigen bedje en genoten van allerlei Nederlandse dingen.
Toch is het nog een gek idee om weer helemaal terug hier in NL te zijn en te beseffen dat de tijd in Afrika echt helemaal voorbij is. Gelukkig heb ik nog duizenden foto's en veel beelden waardoor ik mijn tijd met Puck in Afrika nooit en dan ook echt nooit meer zal vergeten.

Het was geweldig en ik ga het ontzettend missen!

Reacties

Reacties

je schatje

Wat een mooi slotverhaal zeg... Zal zeker een tijd zijn geweest die je nooit meer vergeet.. geniet er maar lekker van na (ook van je mooie bruine huidje:P. haha)
Ben trots op je!!!

dikke kus

mariet

Zoals altijd weer een prachtig verhaal, maar nu je afsluitend verslag, eerlijk kreeg een brok ... je weet wel waar.
Zeg denk wel aan je lijntje he, friet met vette mayonaise, fricandellen, En volgens goed zien zag ik je vanmorgen aan een viskraam staan. Brienne dit pakt niemand meer van je af, foto's blijven de ewige herinneringen, Geniet nog lekker na, xx

Jet

Briënne en Puck welkom thuis!
Wat een geweldige reis hebben jullie gemaakt en wat een mooie verhalen heb jij geschreven Briénne.

Een reis om nooit te vergeten. Jullie mogen trots op jezelf zijn.
Ik hoop jullie nog eens te ontmoeten,
lieve groeten, Jet

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Doingoood