brienneinafrika.reismee.nl

Goodbye Kenya, Hello Zanzibar and South-Africa!

Jambo!
Zo daar ben ik weer... me laatste avondje in Kenia is ingegaan! Nog even snel een verhaaltje op deze site zetten voordat ik morgen verder op reis ga.

De tijd in Kenia zit er dus alweer op. Wat zijn de 2 maanden onzettend snel voorbij gegaan zeg. Dat zegt dus wel genoeg hoe leuk ik het hier heb gehad :)

Deze week een leuke laatste week gehad op het project. We zijn dinsdag naar Port Reitz Hospital geweest om operaties mee te kijken. Het was erg interresant om te zien hoe de klompvoetjes en de knieen nou behandeld werden.Maar ooh wat was het heet in dat operatiepakkie haha... Ik stond daar in de operatiekamer en dacht bij de eerste operatie al snel ik moet weg hier.. ik voelde me niet goed worden.Buiten de operatiezaal even frisse lucht binnen gekregen en vervolgens toch maar weer terug gegaan want ik wilde het toch wel heel graag zien. Of het nou was vanwege de warmte of de operatie ben ik nog niet helemaal achter. Beetje spannend was het natuurlijk wel :) Maar al gauw voelde ik me dus weer goed en heb ik de rest van de operaties meegekeken. Maar alleen bij kijkenbleef het niet, al gauw vroeg de dokter ons om assistentie bij hetontsmetten en het gipsen.Wat ik het meest indrukwekkende vond was het moment dat de operatie klaar was en de kinderen naar de ''recovery/uitslaapkamer'' werden gebracht. Ik stond met grote ogen te kijken hoe snel de kindjes daar wakker werden maar ook vooral hoe ze wakker werden (gemaakt). De kinderen hadden geen 1 pijnstiller gehad en hoe snel de kinderen ook opgetild werden... Ja echt verbazingwekkend haha! Op het moment dat het kind wakker was werd het opgetild en werd het naar de childrenward gebracht. Toch wel heel anders allemaal als in NL waar de kindjes rustig in bed wakker kunnen worden in het bijzijn van ouders.
De operaties waren erg leuk en interresant om gezien te hebben. Enne de dokters kunnen me toch ouwehoeren tijdens de operaties haha wat hebben Puck en ik gelachen zeg :)

Nou afgelopen vrijdag was het dan zover, het was de laatste dag op het project dus de dag om afscheid te nemen...
We hebben er met de kinderen een leuke dag van gemaakt. We zijn in de middag met de kinderen buiten gaan spelen in de speeltuin en hebben we snoep uitgedeeld. Woow wat wilden die kinderen graag snoep hebben zeg.. het verdween als sneeuw voor de zon. Ze wisten niet hoe gauw ze de snoep moesten pakken haha.
Na buitengespeeld te hebben, hebben we nog snel even een groepsfoto gemaakt met alle kinderen van het project en toen was het rond 16:30 uur echt tijdom gedag te zeggen tegen alle lieve kindertjes. Het was best even gek en moeilijk vooral toen sommige kinderen ons een knuffel gaven en iemand ook nog tegen me zei 'I'm not happy, You let me Alone', 'I go to miss you'! Dat was even slikken.
Nou zoals jullie wel hebben kunnenlezen in al mijn verhalen heb ik het onzettend naar mijn zin gehad op het project en heb ik dat vrijdag met een goed en tevreden gevoel afgesloten.

Dit weekend natuurlijk nog volop genoten.. Gister (Zaterdag) zijn we naar Pirates Beach geweest, daar lekker over het strand gewandeld en natuurlijk de laatste souvenirs gekocht.Vandaag lekker uitgeslapen en vanmiddag naar Nyali Beach geweest om daar nog even van het strand te genieten. Daar lag ik dan lekker inde hangmat tegenieten van de zon... En toen realiseerde ik me dat het er toch echt op zit hier..

En toen was het vandaag eind van de middag tijd om de spullen inte gaan pakken. Op naar het volgende avontuur.. Wat een dubbel gevoel heb ik momenteel zeg. Ik wil nog helemaal niet weg uit Kenia, het leuke, warme en kleurrijke land waar we een hoop (leuke) dingen mee hebben gemaakt. Maar toch ook wel weer zin om te gaan, want er staat nog heel veel moois voor ons op het vooruitzicht....

Morgen vliegen we om 16:30 uur naar Zanzibar waar wij rond 18:45 uur aan zullenkomen.
Dat was trouwens ook nog even zweten... we kregen donderdag een mailtje dat onze tweede vliegtuig (die richting Zanzibar) was geanuleerd. Habben wij weer hoor...Ik zag het al voor me dat we morgenzouden stranden bij het vliegveld Dar es Salaam in Tanzania en dat we vanaf daar niet verder konden. Maargoed als het goed is hebben we gister alles goed kunnen regelen en komen we hopelijk morgen toch nog gewoon aan op Zanzibar zoals de planning is :)

Nou ik ga zo maar eens lekker slapen zodat ik fit ben voor het volgende avontuur die we morgen aangaan :) Ik zeg: Lala Salama (Slaap lekker)!

Tot de volgende keer maar weer!

Reacties

Reacties

Lydian

Hey,

Wat een mooie verhalen schrijf je. Leuk dat je er van geniet. Geniet nog van alle tijd want o, wat gaat de tijd snel!

Liefs Lydian

Linsey

Heeeeu Brie!!

Ik hoop dat de reis goed verlopen is!!
Nices stories!!
Ik wacht op het volgende verhaal.. Genietse

xx

Wilma

Hoi Brie, mooi verhaal weer. Ik heb van Davy al gehoord dat je veilig in Zanzibar bent aangekomen. Is het heel anders? Zo leuk om je verhalen te lezen. En wat fijn dat het allemaal zo goed gaat. Straks wil je helemaal niet meer naar huis..... Alleen het weer al. Hier is het lekker winter. Iedereen klaagt maar ik vind het heerlijk. Geniet nog van de resterende tijd en heel veel plezier met de rondreis volgende week. Dikke kus van Wilma

Mariet

Hallo Brie,
Ik lees net in berichtje van Wilma dat jullie veilig zijn gearriveerd in Zanzibar. Heel benieuwd wat jullie daar gaan beleven.
Het was weer een mooi verhaal, ik zie het allemaal voor mij hoe jij dat vertelt, niet goed worden, helpen de artsen, Heerlijk deze verhalen, Ja, en wat je zegt, jullie zijn alweer 2 maanden daar, wat gaat de tijd toch snel. Geniet weer van jullie nieuwe avonturen, en ik lees het weer. Ik groet je vanuit een heel koud Nederlandje. Ik wil voorjaar. Geniet lekker jullie doeiiiii warme knuf.

Manon (op Octaaf)

Ha Brienne,

Haha waar een nachtdienst al niet goed voor is, heb zo juist met veel plezier je verhalen gelezen.
Wat een belevenissen en indrukken, blijf vooral genieten !!
liefs en groet Manon

Kirsten

Hee lieve lieverd.

Jeetje, je bent al een aardig tijdje weg zeg.
Wel erg leuk om te lezen dat je het nog steeds zo naar je zin hebt:)!
Wat je daar in die korte tijd allemaal ziet, woow.
Dat maak je hier in Nederland niet mee.
Veel ervaringen in het ziekenhuis daar enzo.
Je word echt een NOG betere zuster dan je als was hihi.

Snap best dat die kindjes je gaan missen, dat doe ik ook haha.

Hopelijk ben je veilig aangekomen op je nieuwe bestemming.
& hopelijk lees ik dan binnenkort weer van die positieve verhalen.

Heeel veeeeel liefs xxx

Gerrie( S.T.C.)

Hoi Brienne,
Wat een geweldige tijd maak jij mee! Leuk om al je verhalen te lezen. Krijg je niet de neiging om daar te blijven? Doe maar niet hoor, dan missen wij straks een leuke collega.
Geniet nog maar van het Afrikaanse leven,wij ploeteren ons morgen wel door de sneeuw. Het kan vannacht -18 worden op sommige plaatsen. Brrrr! Das wat anders dan peentjes zweten in de hitte, ha ha.
Lieve groetjes,
Gerrie.

Ronald/STC

Leuk verslag, ben al bijna op de helft, ha ha. Groetjes en goeie reis, Ronald

Marte

Hey Brienne, fijn dat je het nog zo naar je zin hebt! Have fun nog in Zanzibar en uiteraard ook in Zuid-Afrika straks!

Mariet

hoi, hoi, hoe ging de vlucht van 13 uur? Goed aangekomen?? Vanmiddag met jou pap en mam naar de pronkzitting geweest, was een geslaagde middag, Misschien kun je het volgende week wel vinden op de site, Geniet lekker jullie he deze weken, ik hoor jullie doei xx

Brienne

Hallo allemaal!
Bedankt voor jullie lieve reacties telkens weer op mijn reisblog :) Erg leuk om te lezen maar kan ze natuurlijk niet allemaal persoonlijk antwoorden.
Het is er nog niet van gekomen om een nieuw verhaal erop te zetten van de afgelopen 1,5 week. Maar we hebben in ieder geval een super weekje op Zanizibar gehad en momenteel zijn we in Kaapstad!

Liefs Brie

Lia

Hallo Brienne,
Eindelijk heb ikeen berichtje van je gevonden. Ik hoop dat Puck en jij het leuk hebben, ik blijf jullie volgen. Ik ben nu in Nederland en ga morgen naar mijn stekkie in Frankrijk, daar kijk ik ook wel weer naar uit. Ikheb het heelleuk gevonden in Kenia, mede dankzij jullie, groetjes en veel plezier en blijf schrijven.

mams

Wat een ervaringen allemaal zeg! Wordt straks afkicken in het koude kikker Nederland. Wel gaaf dat het allemaal goed verloopt tot nu toe en dat jullie zo genieten.
ik hou me bezig met een dikke haaknaald en wol, ra, ra wat wordt het?

veel plezier, liefs van je moeder

jet

Weer met heel veel plezier jullie verhalen gelezen. Geweldig allemaal. Blijf genieten, vooral van het lekkere klimaat en van alle mooie dingen die jullie zien, groetjes, Jet

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Doingoood