brienneinafrika.reismee.nl

Het backpacken is begonnen!

Hallo allemaal!
Daar ben ik dan eindelijk weer... Het werd wel weer eens tijd om een verhaal te zetten op me reisblog dacht ik zo :) Het was nog niet eerder gelukt om er weer wat op te zetten.

Weer veel gezien en meegemaakt de afgelopen twee weken.
Laat me beginnen bij Zanzibar... Maandag 30 Januari werden we opgehaald om richting Mombasa Airport te gaan. Het was zo ver... Kenia gingen we alweer verlaten. Wat een dubbel gevoel was dat zeg.. ik vond het erg jammer omdat ik het er ontzettend naar me zin heb gehad en veel leuke dingen heb gezien en gedaan en natuurlijk ook wat leuke mensen heb leren kennen maar toch had ik ook wel weer heel veel zin om te gaan omdat er natuurlijk leuke vooruitzichten waren.

We waren wat te vroeg op Mombasa Airport maar ach dat was niet erg.. beter te vroeg dan te laat :) Ik dacht maak nog ef wat leuke foto's van het vliegveld maar dat was al snel ten einde want er kwam bewaking naar me toe om even te melden dat ik gearresteerd kon worden als ik fotos van de airport maak. Ja weet ik veel.. haha, was wel even schrikken dus. Heb hem maar even vriendelijk aangekeken :)
Na een tijd te hebben gewacht konden we in het vliegtuig stappen richting Dar Es Salaam om daar vervolgens weer over te stappen richting Zanzibar. Wat was de overstap in Dar Es Salaam stressen zeg, spannend dat het was haha... We moesten dus een visum regelen daar maar we hadden maar een half uurtje maar tegen ons werd gezegt dat dat we lang genoeg was voor alleen het visum. Dus hup..wij gauw naar de balie voor het visum..komen we daar aan werd er 50 dollar per persoon (dus per visum) gevraagd. Ooh ooh dachten we dat hebben we niet.. daar stonden we dan met alleen wat Shilling en euro's waarmee we het dachten te redden. Gelukkig hielp een man ons daar goed en hebben we uiteindelijk het vliegtuig nog kunnen redden. Maar je wilt niet weten hoe... Het vliegtuig heeft een kwartiertje op ons gewacht.. Nou we kwamen het vliegtuig in en iedereen keek om zo van daar hebben we dus op moeten wachten. SCHAAM SCHAAM..! haha :)

Nou uiteindelijk dus wel goed aangekomen in Zanzibar. Daar vanaf het vliegveld een taxi gepakt richting een guesthouse in Stone Town. In Stone Town zijn we 2 dagen gebleven. Wat een geweldig mooie plaats was dat zeg. Een heel oud plaatsje met allemaal gezellige straatjes en winkeltjes. Ja erg mooi! :) Na daar 2 dagen te zijn geweest zijn we met de taxi richting het plaatsje Paje gegaan (westkust van Zanzibar). Nou daar kwam mijn droom uit... wat was dat prachtig zeg. Een helderblauwe zee en witter dan wit zand. In 1 woord: PRACHTIG! Echt een bountyeiland haha! Daar hebben we ook gesnorkeld. Jeetje, klinkt misschien heel triest maar vond het best een beetje eng haha :) Maar gelukkig had Puck al wat ervaring en hirlp ze me erbij :) Een aantal visjes gezien en hele mooie zee-sterren.


Na 5 dagen in Zanzibar te zijn geweest was het vorige week zondag alweer zover om naar Zuid-Afrika te vertrekken. We vlogen van Zanzibar terug naar Dar Es Salaam, van Dar Es Salaam zijn we naar Johannesburg gevlogen en van Johannesburg naar Kaapstad.
Hele goeie vlucht gehad totdat we aankwamen in Kaapstad. Wij dachten even makkelijk een taxi te kunnen pakken en te zeggen tegen de taxichauffeur dat hij ons bij de eerste beste hotel af kon zetten omdat we geen kamer hadden geboekt. Nou je had die chauffeur moeten zien kijken haha... het was tenslotte al 23:15 uur 's avonds en hij zei ''hoe kan je nou naar Kaapstad komen zonder een hotel te boeken''. Ooh ooh dachten we... hoe gaan wij slapen vanacht haaha :) Ondanks dat de chauffeur geloof ik niet echt blij met ons was heeft hij ons wel goed geholpen. We zijn verschillende hotels afgeweest en uiteindelijk zijn we bij een hotel uitgekomen waar we konden blijven voor 4 nachten. Pfieuww... wat hadden wij een geluk haha :) Chauffeur maar even een fooitje gegeven!

Na lekker te hebben geslapen zijn we maandag Kaapstad gaan verkennen. Wat een wereld van verschil met Kenia zeg. Niet normaal. Het leek net alsof ik weer in Europa was. Het zag er allemaal zo goed.
Maandagmiddag zijn we naar het Robben Island geweest waar Nelson Mandela gevangen heeft gezeten. Toen we bij het eiland aankwamen gingen we nog met een bus en een gids verder. Onderweg werd er veel verteld en natuurlijk was er ook een pauze tussendoor. Er werd gezegt dat we ongeveer 10 min. pauze hadden en dan de bus weer zal vertrekken. Nou we wilden even wat foto's daar maken, naar de wc gaan en natuurlijk wat te drinken kopen. Nou je voelt hem al aankomen.... Wij moesten natuurlijk weer de bus missen, kan ook echt alleen ons overkomen haha :) De bus reed voor Puck d'r neus weg terwijl ik nog rustig bij het toilet was haha! 1 geluk hadden we er kwam gelukkig nog een andere bus achteraan waarmee we verder mochten. Wat een lachertje was dat zeg!

Maandagavond zijn we de Tafelberg opgeweest. We gingen met een Kabelbaan omhoog. Ook dat was in 1 woord geweldig. Wat een mooi uitzicht was dat zeg, vooral met al die lichtjes natuurlijk!

Dinsdags hadden we een shopdagje ingepland. Dat moest natuurlijk ook in zo'n leuke stad! Daar zijn we naar de greenmarket geweest. Een erg leuk plein met allemaal leuke kraampjes. Niet goed voor de portomonnee en de zwaarte voor me tas maar wel erg leuk al die souvenirs.

Dinsdag en woensdagavond zijn we gezellig uitgeweest in Kaapstad... natuurlijk weer erg laat in bed (04:00 uur). Maarja dat zegt wel genoeg over hoe gezellig het was!

Donderdagochtend na nog geen 2 uur te hebben geslapen zijn we om 05:45 uur opgestaan om met de BazBus (backpackersbus) richting Hermanus te vertrekken.De Bazbus is de bus waar we de aankomende twee weken mee kunnen gaan reizen. We kunnen dan tussen Kaapstad en Johannesburg overal in en uitstappen waar we willen.
In Hermanus werden we bij de travellers lodge: de zoete inval erg warm ontvagen.. Erg lieve mensen daar en een erg leuk verblijf. Het was net of we in het huis van die mensen zelf verbleven.
Wat een mooie plaats was Hermanus zeg. Had even het gevoel dat ik in Frankrijk of Zwitserland was. Erg mooie bergen met mooi strand en natuurlijk niet te vergeten; de prachtige wijngebieden.
Donderdagmiddag hebben we een quad tour gedaan. Wat was dat lachen zeg. De eerste beste bocht ging het bij mij natuurlijk al de mist in haha. Dat kwam omdat de weg daar wat afliep en dan moet je juist tegen de berg in gaan hangen nee wat doe ik: totaal het tegenovergestelde haha...Daar zat ik dan vast in de berm. Gelukkig had ik het uiteindelijk toch nog wat ander de knie gekregen en was het een ontzettend leuke tour door het mooie landschap.

Gister (vrijdag) zijn we met de auto een stuk gaan rijden langs de kust van Hermanus. Uiteindelijk werden we daar eruitgezet zodat wij een mooie wandeling terug konden lopen van ongeveer 1,5 uur door de ''bergen'' en langs het strand. Best fris was het met die wind maar wel weer erg mooi. Dat waren natuurlijk heel wat leuke en mooie foto's waard (helaas kon ik nu geen foto's op me blog zetten omdat ik op een vreselijk slome computer zit, volgende keer dus maar weer).
In de middag hebben we de wijntour gedaan. We zijn verschillende ''wijnboederijen'' afgeweest waar we veel verschillende wijnen hebben geproefd zoals o.a. Chardonnay, pinot noir en nog een aantal waarvan ik de namen niet meer weet. Ook hebben we de wijnkelders gezien en natuurlijk de ruimtes waar de wijnen worden gemaakt. Ook dit was weer erg leuk om te hebben ervaren!

Inmiddels heb ik een nieuwe bijnaam: BRIENARRETJE! Zo werd ik genoemd door een oud mannetje die we hadden leren kennen bij de lodge. Hij noemde mij zo omdat een NAR in het afrikaans Clown betekend. Hij noemde me zo omdat ik een rode neus heb van de zon haha. Nou fijn hoor dat ik even werd uitgemaakt voor clown. Ach kon er wel om lachen!

Het leuke trouwens hier in Zuid-Afrika is dat we elkaar kunnen verstaan zolang we rustig praten. Hoe makkelijk is dat.. Nederlands kunnen praten?! Erg fijn!

Na vanmorgen te hebben ontbeten (in de regen) zijn we rond 10:00 uur met de BazBus weer vertrokken. Inmiddels zijn we aangekomen in het plaatsje Mosselbay waar we 2 of 3 nachten zullen blijven. We overnachten in een treincabine met uitzicht op de zee.

Na hier in Mosselbay te zijn geweest is het de bedoeling dat we nog twee weken verder gaan reizen met de BazBus langs de kust van Zuid-Afrika en dan richting Durban waar we daar uiteindelijk op 27 februari gaan beginnen met het tweede project.

Als laatste nieuwtje heb ik nog dat ik voor het volgende project Umthombo rond de 500 euro heb opgehaald met het inzamelen van de mobiele telefoons en de cartridges en de andere donaties. Erg veel dus en ik wil daarvoor iedereen nogmaals bedanken. Ik ga het bedrag samen met de mensen van het project daar aan een goed doel uitgeven.

Zo ik geloof dat ik alles zo wel weer een beetje heb verteld.
Tot de volgende keer maar weer!

Liefs BRIENARRETJE!

Reacties

Reacties

anne

hallo brienarretje.
hoe gaat het?
met mij goed!!!!!!!!
ik heb nog geschaatst!!
het was heel leuk!!!
met school gaat het goed.
en met de dieren ook!!!
het strand is wel heel mooi!!!!!!!!
hoe warm is het daar?
hier heel koud!!!
groetjes anne xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Brienne

Hallo Anne,
Met mij gaat alles goed! Wat leuk dat jij geschaatst hebt.. Gek idee voor mij omdat ik hier in de zon zit haha :)
Ik heb hier al veel mooie dieren gezien dus heb er ook veel foto's van. Dat vind je vast leuk om te zien als ik straks in April weer terug ben!

Liefs Brie

Charissa

Lieve Lieve Brienne,

allereerst, wat mis ik jouw gezelligheid toch!
maar echt superfijn om te lezen hoe geweldig je het hebt, echt heel erg leuk!
Wat een mooie ervaringen zeg, wat maken jullie een boel mee!
Lache dat jullie de bus misten, en bijna het vliegtuig,, haha wat zal dat stressen geweest zijn:P

Tot snel weer bij je volgende verhaal meis,

Dikke knuffel x

Marion

Brienne,

Wat maak je toch een mooie bijzondere tijd door in Afrika...

Liefs Marion

Mariet

Hallo Brie,
weer een prachtig verhaal van jullie zeg, lees het met plezier en zie alles bij jou gebeuren hahaha,
Geniet weer lekker verder jullie en ik zie het volgende mooie verhaal weer verschijnen, hou je goed groetjes ,
xxx

Lucienne

He mops,
hoe is het met jou/jullie. Ik denk dat jullie nu zo rond de helft van jullie vakantie zitten. Ik hoop dat het allemaal goed gaat. Hier is gelukkig het koude weer voorbij en de lente is langzaam aan het opstarten. De knopjes en bloemen komen langzaam boven de grond. De dagen worden langer en dat is echt genieten.
Wij hebben er net een week vakantie opzitten.
Morgen begint alles weer. Ik zou het niet erg vinden als de vakantie nog wat langer zou duren.
Geniet van jullie vakantie.... en tot de volgende keer
Kus van Anne en mij!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Doingoood