brienneinafrika.reismee.nl

Aangekomen in Durban!

Hallo allemaal!

Hoe gaat het met jullie? Allemaal een leuke carnaval gehad? De vakantie er allemaal alweer opzitten?
Ik moet zeggen dat ik de carnaval totaal niet gemist heb dit jaar maarja ik heb de afgelopen week ook zoveel moois gezien en meegemaakt.

Inmiddels zit het reizen er alweer op en zijn we aangekomen in Durban waar we de aankomende twee maanden blijven.

Afgelopen twee weken met de Bazbus gereisd van Kaapstad tot Durban waarbij we dus in veel verschillende plaatsen zijn geweest: Kaapstad, Hermanus, Mosselbay, Plettenberg, Port Elisabeth, East London, Coffee Bay en nu zijn we dan dus voorlopig in Durban.

In Plettenberg erg leuke dagen gehad. Het was een leuk verblijf waar we 's avonds gezellig buiten met de andere backpackers hebben gebraaid (dat is soort van bbq) en lekker hebben geborreld.
's Middags in de zee dacht ik even lekker te zwemmen met de enorme golven maar tot mijn grote schrik kwam er ineens een groot zwart beest vlak bij me boven de golf uit. Ik ben nog nooit zo hard de zee uitgerend haha. Wat keken mensen ons aan zeg. Bleek het een (verdwaalde) Seal (zeehond) te zijn.
Het leukste is nog dat we de dag daarna een excursie zwemmen met Seals hebben gedaan. De ene dag ren ik voor het beest de zee uit en de volgende dag zwom ik met duizenden seals om me heen haha. Het was in 1 woord geweldig. De eerste duik was even eng maar daarna was het ontzettend mooi en leuk. Prachtig hoe die beesten je met grote ogen recht in je gezicht aankeken en hoe ze om je heen zwommen.
Verder zijn we in Plettenberg nog naar Monkeyland geweest waar veel verschillende apen los om ons heen liepen. Erg leuk!

Na een paar dagen in Plettenberg te zijn geweest was het tijd om weer verder te reizen richting Port Elisabeth waar we 's avonds laat in de stromende regen aankwamen. Woow zoveel regen hadden we nog niet eerder gehad in Afrika, het was er zelfs een beetje koud.
In Port Elisabeth zijn we maar 1 dag geweest wat ook genoeg was omdat daar niet heel veel te zien en te doen was dus daar hadden we maar een shopdagje gepland :)

Na Port Elisabeth zijn we verder gegaan naar East London waar we ook weer een erg leuk verblijf hadden. We sliepen in een soort van houten huisjes/ blokhutten met uitzicht op de zee. In de avond zijn we opzoek gegaan naar een restaurant om lekker uiteten te gaan. Ja zeiden puck en ik nog tegen elkaar ''laten we daar bij die knipperlichten kijken, daar zal vast wat te doen zijn (restaurants etc.). Wat bleek nou... was er iemand verdronken en lag de lijk in een witte zak op het strand. Zo eng! Welkom in East London... Het ergste vonden we nog dat er niet eens iemand bij de lijk was en dat de omgeving niet eens was afgezet. Heel raar! Na een tijd nieuwschierig te hebben gekeken zijn we maar opzoek gegaan naar een restaurant. Eenmaal gevonden en eten besteld... werd ik me toch ineens niet lekker. In East London dus wat ziekjes geweest... dat was de ervaring in East London haha :)

Na East London zijn we vertrokken naar Coffee Bay, waar we helaas maar voor 1 nacht konden blijven omdat we afgelopen woensdag verder moesten reizen naar onze eindbestemming Durban omdat de Bazbusticket verliep. Maar die ene nacht dat we daar waren was erg leuk. Weer een erg leuk verblijf waar een feestje en een poolcompetitie werd georganiseerd. Uiteraard lagen wij weer als 1 van de laatste in bed, tsjaa dat heb je als je het zo gezellig hebt :)

Afgelopen woensdagavond zijn we dus aangekomen in Durban waar we nu de aankomende twee maanden zullen blijven.
Afgelopen dagen lekker op het strand gelegen om nog even helemaal te relaxen voordat morgen het werken op het nieuwe project alweer gaat beginnen. En natuurlijk hebben we ook de omgeving van Durban alvast een beetje verkend. Ook hier hebben ze van die leuke kleine busjes die lijken op matatu's. We hebben al snel onze draai gevonden hier in Durban. We pakte de busjes van en naar het centrum zo makkelijk alsof we hier al weken zijn haha :)

Ja we zijn weer helemaal terug in Afrika. Toen ik in Kaapstad was dacht ik echt even terug te zijn in Europa vanwege de velen blanken, goeie wegen, de winkels enz. Maar hoe verder wij gingen reizen hoe meer het afrika gevoel weer bij me terug kwam. Nu is het gewoon weer een beetje vreemd om als blanken hier in Durban rond te lopen. We werden toch veel aangekeken en nageroepen in het centrum haha, weer even wennen dus.

Ik merk trouwens dat ik helemaal vrolijk word van de Afrikaanse muziek hier. Gister zaten we op een terrasje en was er een heerlijke reggae band live aan het spelen. Heerlijk om te zien hoe iedereen los gaat op die muziek. Je word er gewoon helemaal blij van!

Nou is het bijna echt zover dat het tweede project Umthombo van start gaat. Vanmiddag worden we bij de backpackers lodge waar wede afgelopen dagenverblevenopgehaald om kennis te maken met de andere vrijwilligers. Vanaf morgen hebben we de introductiedag en zullen we gaan beginnen bij het nieuwe project. Erg spannend allemaal maar ik heb er ontzettend veel zin in.

Tot de volgende keer maar weer!

Liefs Brienne

Reacties

Reacties

Lia van de Sande

Hallo Brienne,
Leuk om jullie avonturen te lezen. Ik wil jullie veel succes wensen op je nieuwe project, dat je het maar net zo naar je zin gaat hebben als in APDK. Als ik de foto's bekijk van jullie met de kinderen daar zal het ook hier wel weer heel goed gaan, ben ik van overtuigd. Veel groetjes ook aan Puck. Lia

Leonie

Hey Brienne,

Wat heb je het weer leuk opgeschreven! Zo te lezen hebben jullie veel beleefd tijdens de reis door Zuid-Afrika.
Veel succes bij jullie volgend project, wordt vast net zo'n goede ervaring als het project in Kenia!

Liefs, Leonie

Mariet

Wat een prachtig verhaal zeg, weer genoeg meegemaakt en gezien jullie, Weinig carnaval gevierd dit jaar, ja jij was er niet bij he!!!! haha,
nee ik durfde het met mijn knie nog niet aan, en je ma was flink ziek, hier in Nederland heerst de griep nu.
Heel veel sucees in jullie nieuwe project, ik lees het weer, doeiii hou jullie goed xx

Niels

Klinkt goed allemaal! Ik zit nu in Arusha, Tanzania en ga een dezer dagen op safari. Ben benieuwd of het werken jullie weer bevalt, blijf het zeker volgen!

manon en frans

Hey Brienne,

Hoe gaat het met je met ons alles goed,moet heel eerlijk zijn dat ik niet al je verhalen meer gelezen heb,maar we hebben veel gehoord van davy wij zijn niet zo van die lezers haha.De tyd gaat wel super snel zitten al weer in maart voor dat je het weet ben je al weer terug dus geniet er maar van en tegen die tyd horen we alle verhalen wel weer nog een fijne tyd daar en tot gauw liefs manon en frans

Kirsten

Lieve Brienne,

Heb je blog weer met veel plezier gelezen.
Het blijft goed om te lezen dat je het naar je zin hebt.
Maar wat maak je daar veel mee zeg.
Heb ook een foto gezien waar je zo bruin op bent hihi.
Dat kan ik nooit overtreffen met het magere zonnetje hier in Nederland.

Veel plezier en succes met je nieuwe project, ben weer benieuwd hoe dat gaat!

Heel veel liefs en een dikke knuffel vanuit NL. x

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Doingoood